YHTEISTYÖTÄ JA KEHITTÄMISTÄ
WORKSHOPEISSA

Rakennamme selkeyttä kehittämällä sujuvaa arkea. Arjen sujuvuus syntyy kirkkaasta perustehtävästä, yhteisistä pääprosesseista ja selkeistä toimenkuvista. Nämä palaset kuuluvat jokaisen onnistuvan johtajan työvälineeksi ja auttavat jokaista työntekijää arvioimaan omaa päivittäistä onnistumista. Tällä tavalla ne lisäävät arjen sujuvuutta ja hyvinvointia työssä.

Kehittämisprojekti voi pitää sisällään yhden tai vaikka kaikki seuraavista:

PERUSTEHTÄVÄN KIRKASTAMINEN

 

Perustehtävä vastaa kysymykseen: Miksi olemme olemassa? Usein perustehtävä tai missio määritellään strategiassa vain organisaatiotasolla. Strategian toimeenpanemiseksi se on syytä kirkastaa organisaatiossa toimiala- ja yksikkökohtaisesti. Perustehtävä auttaa meitä keskittymään olennaiseen ja ymmärtämään roolimme koko organisaation perustehtävän toteuttajana.

PÄÄPROSESSIEN MÄÄRITTÄMINEN

 

Yhteiset työtavat säästävät aikaa ja määrittävät yhteisen kielen tekijöiden kesken. Toiminta selkeytyy ja aikaa vapautuu ajatteluun juuri siinä kohdassa, joka tuottaa asiakkaalle lisäarvoa. Pääprosessit määritetään service blue printin pohjalle. Service blue print on erityinen palvelumuotoilun tapa muodostaa prosessit. Siinä asiakkaan polku palvelussa tulee näkyväksi, mikä helpottaa esimerkiksi markkinointia ja myyntiä.

TOIMENKUVAT

 

Keskity olennaiseen ja onnistu työssäsi. Toimenkuvien määrittelyn tarkoituksena on viedä perustehtävä henkilötasolle. Sen tavoitteena on selkeyttää roolitusta organisaatioissa, yksikössä tai tiimissä. Lisäksi se auttaa jokaista meitä arvioimaan omaa onnistumista ja prioirisoimaan omia työtehtäviä. Selkeät toimenkuvat lisäävät työhyvinvointia parantamalla hallinnan tunnetta omasta työstä.

ARJEN SUJUVUUS

 

Tärkeintä on se, mitä tapahtuu arjessa. Varmistamme yhdessä asiakkaan kanssa, että kehitetyt uudet toimintamallit toteutuvat käytännössä. Suunnittelemme pilotoinnit, tarvittavat päätöksentekomenettelyt, määritämme aikataulut ja vastuuhenkilöt.